صفحه اصلیوبلاگ هابهترین UV برای عینک آفتابی چقدر است؟

بهترین UV برای عینک آفتابی چقدر است؟

بهترین UV برای عینک آفتابی چقدر است؟
بهترین راه برای محافظت از چشمان خود در برابر اشعه فرابنفش مضر خورشید (UV)، استفاده از عینک آفتابی در بیرون از منزل است. اما چقدر محافظت در برابر اشعه فرابنفش لازم است؟ پاسخ این سوال، در رتبه بندی محافظت از اشعه فرابنفش نهفته بوده که بر طبق این رتبه بندی، بالاترین رتبه حفاظتی UV مربوط به استاندارد UV 400 است. آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه کرده است که باید عینک آفتابی ای را انتخاب کنید که 99% تا 100% اشعه UVA و UVB را مسدود کند. عینک هایی که استاندارد UV400 در ساخت آن ها رعایت شده باشد، این توانایی را دارند که بیشترین میزان اشعه های UVA و UVB را فیلتر کنند.

میزان حفاظت از UV باید در چه سطحی باشد؟
اگر بخواهیم مختصرا جواب این سوال را داده باشیم، می توان گفت هرچه امتیاز حفاظت از اشعه فرابنفش بالاتر باشد، عینک آفتابی مورد نظر بهتر است؛ چرا که اصلی ترین علت استفاده از عینک آفتابی، فیلتر کردن اشعه های مضر خورشید و به ویژه اشعه فرابنفش می باشد. در نتیجه، باید عینک آفتابی ای را خریداری کنید که دارای برچسب UV 400 باشد. این برچسب نشان می دهد که عینک شما، قابلیت این را دارد که تقریباً 100٪ از اشعه های مضر فرابنفش را فیلتر کند.

لنزهایی که دارای استاندارد UV400 هستند، می توانند امواج الکترومغناطیس با طول موج های تا 400 نانومتر را فیلتر کنند. این لنزها همچنین 70 تا 95 درصد از نور مرئی خورشید که از سد هواکره عبور کرده و به صورت اشعه های UVA و UVB به پوست و چشم انسان می رسند را نیز از بین می برند. این سطح بالای محافظت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا اگر عینک آفتابی مناسبی استفاده نکنید، خطر ابتلا به بیماری های چشمی در شما افزایش می یابد. بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، فوتوکراتیت و ... که بسیار مشکل ساز بوده و تعدادی از آن ها برای درمان شدن کامل، به عمل جراحی نیازمندند.

عینک های پلاریزه و محافظت در برابر UV 
در حالی که عینک های آفتابی پلاریزه برای محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده نور بسیار مفید هستند، اما همیشه بهترین محافظت را در برابر اشعه های مضر UV ارائه نمی دهند. حقیقت این است که لنزهای پلاریزه به تنهایی نقش زیادی در فیلتر کردن تابش های فرابنفش خورشید ندارند. به همین دلیل است که در اکثر موارد، لنزهای پلاریزه با لنزهای محافظت در برابر اشعه فرابنفش جفت شده و به صورت مزدوج استفاده می شوند. یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید عمده عینک آفتابی مورد توجه قرار دهید، همین تفاوت میان لنزهای پلاریزه و محافظUV است. 

عملکرد عینک آفتابی پلاریزه: لنزهای عینک آفتابی پلاریزه از فیلتر خاصی برای جلوگیری از تابش خیره کننده استفاده می کنند. منظور از تابش خیره کننده، نور شدیدی است که از سطوح براق مانند آب و برف منعکس می شود.

استفاده از عینک های آفتابی پلاریزه، منجر به بهبود عمق دید و کاهش فشار و خستگی ناشی از تابش های خیره کننده نور خورشید می شود. همین ویژگی خاص، عینک های آفتابی پلاریزه را برای ورزش های آبی و فعالیت های زمستانی مناسب کرده است. اما در حالی که عینک های آفتابی پلاریزه برای محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده مفید هستند، اما همیشه بهترین محافظت را در برابر اشعه های مضر UV ارائه نمی دهند. به عنوان مثال، بسیاری از عینک های آفتابی پلاریزه ی ارزان قیمت، نمی توانند محافظت کافی در برابر اشعه فرابنفش را ایجاد کنند. بنابراین، هنگام انتخاب عینک آفتابی پلاریزه، به دنبال یک عینک با برچسب UV 400 یا 100% محافظت در برابر اشعه فرابنفش باشید.

چرا محافظت در برابر اشعه فرابنفش تا این حد مهم است؟
آسیب هایی که اشعه فرابنفش خورشید بر روی چشم ها و پوست انسان باقی می گذارد، تجمعی است. تجمعی بودن آسیب ها به این معنی است که نه به صورت حاد، بلکه به مرور زمان، خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با نور خورشید و اشعه فرابنفش و سایر بیماری ها در طول زندگی شما افزایش می یابد و این که تا الان، علیرغم استفاده نکردن از عینک آفتابی، به بیماری هایی مثل آب مروارید مبتلا نشده اید، نمی تواند نشان دهنده مصون بودن همیشگی شما باشد.

کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر آسیب های چشمی ناشی از اشعه فرابنفش خورشید هستند، زیرا  در مقایسه با بزرگسالان، مدت زمان بیشتری را در محیط های بیرون از خانه سپری می کنند. همچنین عدسی داخل چشم کودکان شفاف تر از لنزهای بزرگسالان است. در نتیجه، اشعه ماوراء بنفش می تواند به طور عمیق تری به چشم آنها نفوذ کند.

اما از آنجایی که آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش در دوران کودکی، اغلب تا زمانی که به 40 سالگی (یا بعد از آن) نرسیده اید، ظاهر نمی شوند، در کودکی متوجه آسیب دیدن چشم های خود نمی شوید. به همین دلیل است که ذکر کردیم آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید، تجمعی است. بنابراین، لازم است که در تمام دوره های زندگی و در تمام فصول(نه فقط تابستان) از عینک آفتابی ای استفاده کنید که حداکثر محافظت در برابر اشعه فرابنفش را ارائه می دهد؛ یعنی عینک آفتابی UV400

تشخیص عینک آفتابی محافظ UV
متأسفانه، تشخیص اینکه آیا عینک آفتابی شما دارای لنزهای محافظ در برابر اشعه فرابنفش است یا خیر، کار آسانی نیست. گاهی ممکن است مطالبی را ببینید که در مورد ارتباط رنگ لنز با میزان محافظت در برابر اشعه فرابنفش توضیح داده اند. حقیقت این است که نمی توانید میزان محافظت را بر اساس رنگ لنز تشخیص دهید؛ زیرا رنگ لنز هیچ ارتباطی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارد.

بهترین گزینه این است که عینک خود را به یک فروشگاه عرضه عینک ببرید. یک بینایی شناس میتواند با انجام یک آزمایش ساده روی عینک آفتابی شما، سطح محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را تعیین کند. اگر به دنبال دریافت عینک هایی با بهترین محافظت در برابر اشعه فرابنفش بوده، اما در مورد کالایی که خریداری می کنید، دودل هستید، می توانید خرید عمده عینک آفتابی را از فروشگاه ما انتخاب کنید. تضمین اصالت و مرغوبیت کالا، تعهد و وظیفه اجتماعی ما در برابر خریداران عینک است.
ویژگی ها
مدرن150,000 تومان
Aroma520,000 تومان
مشاهده محصول