صفحه اصلیوبلاگ هابهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی

بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی

بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی
رانندگی یک کار روزمره است که مستلزم توجه و تمرکز بالایی دارد. نور خورشید و تابش خیره کننده نور از سطح جاده می تواند منجر به ناراحتی در هنگام دید محیط اطراف شده و ضمن دشوار کردن دید، منجر به خطرات بالقوه ایمنی شود.برای کاهش این مشکلات، سرمایه گذاری و خرید یک عینک آفتابی برای رانندگی ضروری است. هنگام خرید عمده عینک آفتابی به خصوص خرید عینک آفتابی برای رانندگی، چندین ویژگی کلیدی وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
به منظور بهینه سازی محافظت از بینایی شما، بهترین عینک آفتابی برای رانندگی باید توانایی 100٪ محافظت در برابر پرتوهای UV را داشته باشد. زمانی که از اشعه فرابنقش صحبت می شود، هر سه پرتو UV-A، UV-B و UV-C باید مورد توجه قرار گیرند؛ چرا که هرکدام از این پرتوها در نوع خود آسیب رسان هستند. برای مثال تابش مداوم پرتو UVB در طولانی مدت می تواند منجر به بروز آسیب آب مروارید یا کاتاراکت شود. اگرچه شیشه جلوی خودروهای امروزی به طور ذاتی دارای پوشش محافظ UV هستند، اما این میزان از محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش، برای حفظ سلامت چشمان شما به تنهایی کافی نیست. 

  • رنگ لنز
عینک های آفتابی ای که در رنگ های روشن تولید می شوند، می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای شیک به نظر رسیدن باشند. با این حال، وقتی صحبت از رانندگی به میان می آید، لنزهای رنگی طیف آبی و قرمز، به خصوص لنزهای صورتی و آبی، هیچ وقت جزو انتخاب های اول به شمار نمی روند؛ چرا که لنزهای با رنگ روشن می توانند بر روی درک واقعی از رنگ ها اثر گذاشته و مشاهده رنگ چراغ های راهنمایی رانندگی و علائم رانندگی را بیش از پیش دشوار کنند.

در نقطه مقابل، عینک های آفتابی با لنزهای خنثی، یعنی خاکستری تیره و سبز زیتونی، گزینه های بهتری برای رانندگی به نظر می رسند. این لنزها در مقایسه با لنزهای روشن، رنگ ها را با وضوح بهتری نشان می دهند که برای رانندگی در روزهای روشن و آفتابی ایده آل هستند. در روزهای ابری، لنزهای قهوه ای یا کهربایی انتخاب خوبی به شمار می روند؛ چرا که کنتراست تصویر دریافتی را افزایش داده و حتی در شرایط نور کم، دید محیط اطراف را آسان تر می کنند.

سطوح مختلف رنگ می توانند سطوح مختلفی از محافظت در برابر تابش نور خورشید را ارائه دهند که می تواند در شرایط مختلف رانندگی مفید باشد. لنزهای با رنگ روشن تا متوسط بهترین انتخاب برای رانندگی در نور کم تا متوسط خورشید هستند. این لنزها نور و تابش خیره کننده را کاهش می دهند؛ اما همچنان به شما این امکان را می دهند که محیط اطراف خود را به وضوح ببینید. لنزهای تاریک فقط برای نورهای بسیار روشن مناسب هستند؛ مانند نوری که معمولاً در مناطق کوهستانی و مرتفع دیده می شود.

عینک های آینه ای برای رانندگی، خوب یا بد؟
عینک های آینه ای می توانند برای رانندگی در شرایط خاص مناسب باشند. پوشش انعکاسی نصب شده روی لنزها می تواند میزان تابش خیره کننده و نور روشن وارد شده به چشمان شما را کاهش دهد. این ویژگیِ عینک های آینه ای می تواند هنگام رانندگی در نور شدید خورشید تا حد زیادی مفید باشد.
با این حال، پوشش انعکاسی و آینه‌ ای گاهی اوقات می‌ تواند باعث تیره شدن بیش از حد شیشه‌ ها شود که در محیط های کم نور، مانند سپیده‌ دم یا غروب، دید شما را دشوار می‌ کند. اگر از عینک های آینه ای برای رانندگی استفاده می کنید، عینک شما نباید خاصیت پلاریزاسیون نیز داشته باشد؛ زیرا ترکیب خاصیت پلاریزاسیون و آنتی رفلکس ممکن است دید را دشوار کند.

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی، عینک هایی هستند که معیارهای فوق را دارا بوده و با سبک شخصی شما مطابقت داشته باشند. در بحث خرید عمده عینک آفتابی، رنگ لنزها از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به همین دلیل بهترین رنگ های عینک آفتابی برای رانندگی را در زیر بررسی کرده ایم:

  • عینک آفتابی رانندگی پلاریزه خاکستری
از انجاییکه لنزهای خاکستری دارای یک رنگ خنثی هستند، توانایی این را دارند که به طور موثری میزان نور تابش شده به چشم را کاهش دهند. همچنین حداقل اعوجاج رنگ را ارائه داده و در عین حال تا حد زیادی تابش خیره کننده نور را کاهش می دهند. وجود همین ویژگی ها، لنزهای خاکستری رنگ پلاریزه را به انتخابی عالی برای ر‌وزهای آفتابی تبدیل می کند. 

  • عینک آفتابی رانندگی پلاریزه قهوه ای
لنزهای قهوه‌ ای، رنگ خنثی دیگری هستند که انتخاب مناسبی برای روزهای ابری و شرایط نوری کم به شمار می روند و دید واضح‌ تری را به چشمان شما ارائه می‌ دهند. 

  • عینک آفتابی رانندگی پلاریزه سبز
لنزهای سبزرنگ، کنتراست بسیار خوبی را ارائه کرده که امکان تمایز واضح رنگ های مختلف و همچنین کاهش درخشش را فراهم می‌ کنند. بنابراین برای شدت های نور متوسط تا روشن، لنزهای سبز زنگ یک گزینه عالی به شمار می روند.
ویژگی ها
مدرن150,000 تومان
Aroma520,000 تومان
مشاهده محصول