صفحه اصلیوبلاگ هاانواع شیشه عینک طبی فتوکرومیک

انواع شیشه عینک طبی فتوکرومیک

انواع شیشه عینک طبی فتوکرومیک
استفاده از عینک آفتابی زمانی که از عینک طبی استفاده می‌کنید، می‌تواند مشکل باشد. گاهی مشکلات آنقدر غالب می شود که حاضر می شوید قید سلامتی چشمان خودتان را بزنید و بیرون از خانه نیز از عینک طبی خود استفاده کنید. ولی دست نگه دارید! عینک های فتوکرومیک برای شما طراحی شده اند! لنزهای تنظیم کننده نور مانند لنزهای Transitions، به طور یکپارچه از داخل به خارج بر روی هم منطبق شده و از چشمان شما در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند و در عین حال، هم به عنوان یک عینک طبی ایفای نقش کرده و هم در طول روز دید واضحی را به شما ارائه خواهند داد. پس وقت آن رسیده تا با مزایای خرید عمده عینک طبی از نوع فتوکرومیک آشنا شوید.

آیا لنزهای فتوکرومیک به خوبی عینک آفتابی هستند؟
وقتی در فضای باز هستید، بله. عدسی‌ های فتوکرومیک با استفاده از مولکول‌ های موجود در شیشه خود، در جهت تنظیم میزان تشعشع بسته به سطح تشعشعات UV شناسایی‌ شده کار می‌ کنند.

آیا لنزهای فتوکرومیک برای رانندگی مناسب هستند؟
از آنجایی که شیشه جلوی اتومبیل شما اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند، ممکن است زمانی که پشت فرمان هستید، لنزهای فتوکرومیک شما تاریک نشوند؛ مگر اینکه به طور خاص با این رنگ و ویژگی ساخته شده باشند. با توجه به تقاضای زیاد برای لنزهای فتوکرومیک، اطمینان از اینکه چندین نوع لنز فتوکرومیک برای افراد مختلف، با کارها و سلایق مختلف در دسترس باشد، بسیار مهم است. بنابراین انواع مختلف لنزهای فتوکرومیک زیر، با توجه به نیازهای افراد مختلف ساخته شده اند که به طور مفصل به شرح ویژگی های آن ها پرداخته ایم: 

انواع شیشه عینک طبی فتوکرومیک


  • رنگ
پیش از این، لنزهای فتوکرومیک تنها با یک رنگ خاکستری در دسترس بودند؛ این در حالی بود که عینک‌ های آفتابی در رنگ‌ های بیشتری عرضه می شدند که بازار وسیعی برای خودشان دست و پا کرده بودند. با اینکه تهیه یک عینک با لنزهای فتوکرومیک رنگی ساده است؛ اما سال ها زمان برد تا لنزهای فتوکرومیک به شکل امروزی خود تولید و عرضه شوند. اگر طرفدار خرید عمده عینک طبی از نوع فتوکرومیک باشید، جالب است بدانید که امروزه لنزهای فتوکرومیک در رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای، سبز، کهربایی، آبی، یاقوت کبود، آمیتیست و سبز زمردی تولید می شوند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گزینه‌ های زیادی برای رنگ‌ لنزهای فتوکرومیک وجود دارد و به طبع، دستتان در انتخاب رنگ لنز باز خواهد بود؛ اما سه رنگ خاکستری، سبز و قهوه ای، رایج ترین رنگ هایی هستند که لنزهای فتوکرومیک با آن ها عرضه می شوند. هر کدام از این رنگ ها مزایای خاص خود را دارد و همگی 100% اشعه UV را مسدود می کنند. در زیر، اطلاعات بیشتری در مورد سه رنگ مذکور آورده شده است:

  • خاکستری:

لنزهای فتوکرومیک خاکستری، رایج ترین نوع لنزهای فتوکرومیک هستند. این لنزها به خصوص در روزهای آفتابی و ابری اهمیت خاصی پیدا می کنند. لنزهای خاکستری رنگ، امکان دیدن رنگ ها به شکل واقعی خود، بدون هیچ تاثیری از رنگ لنز را فراهم می کنند.

  • سبز:

بهترین لنز فتوکرومیک برای کاهش تابش خیره کننده و روشن کردن سایه ها، لنزهای سبز هستند؛ چرا که کنتراست بالاتری نسبت به لنزهای خاکستری داشته و دقت رنگ دقیق تری نسبت به لنزهای قهوه ای دارند. لنزهای فتوکرومیک سبز، گزینه خوبی برای فعالیت در فضای باز و شرایط آب و هوایی مختلف هستند.

  • قهوه ای:

اینگونه لنزها در شرایط کم نور مانند اوایل عصر یا روز ابری توصیه نمی شوند؛ اما با این حال، لنزهای قهوه ای درک عمق را برای فعالیت هایی مانند رانندگی، گلف و ماهیگیری بهبود می بخشند.


عینک فتوکرومیک ورزشی
عینک های ورزشی معمولی، از چشم ها در برابر گرد و غبار و عوامل محیطی محافظت می کنند. با این حال، به دلیل تابش بیش از حد نور روشن و قرار گرفتن در معرض UV، بروز مشکلات وبیماری های مرتبط با بینایی دور از انتظار نیست. عینک های فتوکرومیک ورزشی علاوه بر نقشی که در محافظت فیزیکی از چشم ها دارند، می توانند از چشم ها در برابر اشعه های مضر UV و محیط روشن نیز محافظت کنند. به غیر از لنزهای فتوکرومیک ذکر شده، عینک های دو کانونی، چند کانونی و عینک های با شاخص بالا، انواع دیگری از عینک های فتوکرومیک رایج هستند که می تواند دید بهتری را برای افرادی که در دیدن اشیاء دور و نزدیک مشکل دارند، فراهم کنند.
ویژگی ها
مدرن150,000 تومان
Aroma520,000 تومان
مشاهده محصول